Belang van influencers

Belang van influencers

Influencers het heeft in de Nederlandse volksmond de laatste jaren een best negatief beeld gekregen. Dat heeft te maken met het perfecte plaatje wat iemand van zichzelf erop zet. Ook wordt instagram veel gebruik voor online marketing. Zo kan het zo geheten influencers gebruik maken van campagnes die worden aangeboden. Zo laten zij het product zien van de verkoper tegen een bepaalde prijs. Die prijs kan tot wel in de tientallen duizenden euro’s oplopen. De bedoeling is dat de volgens van dat account het product zien en ook gaan bestellen waardoor het bedrijf meer naamsbekendheid krijgt en meer omzet. Daarna heeft de prijs van het inhuren van een influencer te maken met het bereik wat hij of zij heeft.

Het bereik van een influencer

Een influencer is iemand met een groot bereik. Denk hierbij dus aan veel volgers. Het hebben van veel volgers kan betekenen dat je bekend bent. Maar zeker niet elke influencer is een echte. Er zijn genoeg influencers die volgers gekocht hebben. Het is daarom dus ook belangrijk om te kijken wie een groot bereik heeft als je wilt groeien. Om een bereik van iemand te meten kun je allereerst kijken naar hoeveel volgers diegene heeft. Dit geeft meestal al een goede inschatting van wat het bereik is. Maar mensen kunnen natuurlijk ook fake volgers hebben. Dit komt omdat ze die gekocht hebben. Hier heb je namelijk niks aan. Mensen met veel fake volgers kun je dus beter niet hierom hulp vragen. Om te zien om of iemand fake volgers heeft kun je kijken naar de likes op een post. Als dit aantal hoog is dan heeft diegene weinig tot geen fake volgers. Het is best lastig om te zien of iemand fake volgers heeft. Daarom is het ook goed om het bereik van degene op te vragen. Dat kan heel makkelijk de eigenaar van het account kan dat namelijk zien bij instellingen. Check dit dus altijd even bij diegene. Als diegene dit niet wilt laten zien betekent dit vaak dat het niet legaal is gebeurd. Doe dan met deze persoon geen zaken. Het levert je uiteindelijk weinig op.

Mocht het wel lukken is er sprake van een nieuwe succesformule. Het is een geslaagd project. De twee bedrijven(influencer en het verkopende bedrijf) hebben dus goede zaken gedaan waardoor het voor hen alle twee een duidelijke winst heeft behaald. Dat geldt dus niet voor iedere samenwerking.

Meer Te Weten Komen

waarom instagram

Meer volgers

Volgers kopen